Deklaracja dostępności - Komenda Powiatowa Policji w Zakopanem

Biuletyn Informacji Publicznej

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Komendanta Powiatowego Policji w Zakopanem (BIP KPP w Zakopanem)

 

Wstęp deklaracji

Komenda Powiatowa Policji w Zakopanem zapewnia dostępność BIP KPP w Zakopanem zgodnie z ustawą z dnia 2019-04-04 o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron BIP KPP w Zakopanem: BIP KPP w Zakopanem

Data publikacji strony internetowej: 2015-12-08

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-04-22

 

Status dostępności

Strony BIP KPP w Zakopanem są częściowo zgodne z ustawą z dnia 2019-04-04 o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń:

  1. Może zdarzyć się, że pomimo starań redaktorów stron BIP, pewne opublikowane dokumenty są niedostępne z powodu, iż:
  • pochodzą z różnych źródeł,
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Deklarację dostępności sporządzono dnia 2020-09-10

Na stronach BIP można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością BIP prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest Roman Wieczorek rzecznik@zakopane.policja.gov.pl. Kontaktować można się, także dzwoniąc na numer telefonu 47 83 54 591. Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej: kpp@zakopane.policja.gov.pl lub pod numerem telefonu: 47 83 47 411

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, jednak termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej: Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

 Główna siedziba Komendy Powiatowej Policji w Zakopanem (KPP), w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się przy ul. Jagiellońskiej 32 w Zakopanem. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz numerem oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku. Do holu głównego prowadzi równa podłoga od wejścia głównego. Po lewej stronie drzwi do drzwi znajduje się domofon - dzwonek przywoławczy. Przy ul Jagiellońskiej naprzeciwko budynku wyznaczone jest 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

W holu głównym znajduje się punkt kontroli ruchu osobowego, które znajduje się na wprost od wejścia i jest oznaczone napisami „OFICER DYŻURNY”. Personel stanowiska kierowania nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. Na wprost wejścia umieszczone jest okno zastępcy dyżurnego, gdzie całodobowo znajduje się funkcjonariusz Policji, do którego można się zwrócić w przypadku braku osoby w recepcji.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z recepcji i poruszają się po terenie KPP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika KPP (osoby wprowadzającej). Do dalszych części obiektu prowadzą schody, których początek i koniec biegu oznaczono kontrastowo. W całym budynku są oznaczenia numeracji pięter.

Interesanci mogą być obsłużeni w pokoju, który znajduje się po prawej stronie okienka oficera dyżurnego. Dostęp do tego pomieszczenia do ewentualnej obsługi interesantów jest dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózku. Toaleta dla interesantów, a także toaleta przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku znajduje się na parterze, po prawej stronie od wejścia do holu głównego. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

- W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a.

 

Usługa tłumacza

 W KPP istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.

Połączenie z Policją z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi

Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r., nr 209, poz. 1243). Aby dowiedzieć się jak skorzystać z bezpłatnej usługi tłumacza języka migowego przejdź:

http://bip.kgp.policja.gov.pl/kgp/jezyk-migowy/23442,Informacja-o-srodkach-wspierajacychkomunikowanie-sie.html

 

Koordynator ds. zapewnienia dostępności

 Funkcję koordynatora ds. zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami pełni:

asp. szt. Roman Wieczorek

tel. 47 83 47 591

e-mail: roman.wieczorek@zakopane.policja.gov.pl

 

Pliki do pobrania

 

Metryczka

Data publikacji : 13.09.2022
Data modyfikacji : 19.09.2024
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Zakopanem
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Roman Wieczorek
Osoba udostępniająca informację:
Ryszard Kalinowski Wydział Wspomagający
Osoba modyfikująca informację:
Ryszard Kalinowski
do góry